موج دیگری از انزوای سیاسی و محکومیت بین‌المللی برای ملاها

سخن روز

موج تازه‌یی از انزوای سیاسی و محکومیت قضایی از اروپا و آمریکا تا کشورهای منطقه، از یمن تا لبنان و فلسطین و بحرین و امارات و... حتی از آرژانتین به‌سمت رژیم برخاسته است.

در همین حال دستگاه تبلیغاتی رژیم تلاش می‌کند این تحولات را مثبت و به‌نفع رژیم جلوه دهد، اما قادر نیست نگرانی خود را از روند این تحولات پنهان نماید.

این تحولات چند موضوع مختلف را در برمی‌گیرد. از جمله: صدور حکم جلب «کریستینا فرناندز دوکریشنر» رئیس‌جمهور پیشین آرژانتین به‌خاطر تبانی در مخفی کردن نقش رژیم در انفجار تروریستی بوئنس‌آیرس.

- جلسه سران کشورهای شورای خلیج‌فارس و بیانیه پایانی آن و مواضعی که شرکت کنندگان به‌رغم اختلافات داخلی‌شان، مشترکاً بر ضد رژیم گرفتند و در این بیانیه جابه‌جا به نقش رژیم ایران در تروریسم و بحرانهای منطقه‌یی اشاره شده و بر ضرورت مقابله با آن تأکید گردیده است؛ اولین جملاتی هم که خبرگزاریها از این اجلاس بازتاب دادند نمایی از موقعیت منطقه‌یی رژیم است: «رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در پایان نشستشان در کویت بر پایبندی‌ خود به ‌حفظ ثبات و امنیت منطقه و مقابله با تروریسم و آنچه که «سیاستهای توسعه‌طلبانه ایران» در منطقه خواندند، تأکید کردند».

- برگزاری اجلاس 'گروه بین‌المللی حمایت از لبنان' در پاریس، شامل نمایندگان 5عضو شورای امنیت (بریتانیا-چین-فرانسه-آمریکا- روسیه) که در آن از نیروهای درگیر در لبنان خواستند از انتقال مشکلات منطقه‎ای به‌دولت لبنان خودداری کنند.

- تحولات یمن و فروپاشی جبهه رژیم در این کشور که در پی آن و طی این روزها شاهد پیشرویهای چشمگیر ارتش ملی یمن به اتفاق نیروهای حزب کنگره خلق یمن (طرفداران علی عبدالله صالح) هستیم.

در این میان سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان به ‌تهران به نظر می‌رسد که جهت دیگری دارد و دولت روحانی هم می‌کوشد آن را به‌عنوان یک پیروزی سیاسی و دیپلوماتیک وانمود کند، اما اظهارات خود جانسون، اهداف وی از این سفر را به‌خوبی روشن می‌کند: «در سفر به‌ایران مسائلی را از جمله اقدام (رژیم) ایران در تأمین موشک برای حزب‌الله در لبنان و کمک به‌ حوثیها در یمن جهت شلیک موشک به‌سوی ریاض مطرح می‌کنم. چنین اقدامی باعث هراس خواهد شد، باعث ایجاد ترور و وحشت در این منطقه از خاورمیانه خواهد شد. این رفتاری مخرب و خطرناک است. این پیامی است که من انتقال خواهم داد».
ادامه در لینک زیر:
https://www.mojahedin.org/news/209017/

Comments

Popular posts from this blog

ترانه‌ای از دلنیا رزازی(دڵنیا رەزازی)وفیلمی بسیار تکاندهنده از لحظه وقوع زلزله کرمانشاه

بسیار زیباست دنیا را از یک زاویه ی دیگر ببینیم!!!