با این حساب باید در هفته بعد، منتظر کفن و دفن قرار داد آخوندها با توتال بود!







توتال» و جمعه بازار آخوندی!

اخیراً توتال اعلام کرد اجرای قراردادهایش با رژیم ایران را تابع مقرراتی می‌داند که قوانین آمریکا و تحریم‌های آن مشخص می‌کنند.
توتال بزرگترین شریک اروپایی آخوندها محسوب می‌شود. در فراغ توتال، آخوندها باید به «ریسمان معروف روسیه» و «نخ قرقره چینی» آویزان شوند و این البته، هم عواقب سیاسی – اقتصادی‌اش و هم عواقب اجتماعی‌اش (بویژه در رویارویی با بقایای تولیدکنندگان خرده‌پای داخلی، هم‌چنین مصرف کنندگان) برای آخوندها ناخوشایند است.
بگذریم که توتال اضافه بر کشورهای غربی با چینی‌ها هم «نخ‌وصل»‌هایی دارد (بویژه در عراق) که به آسانی آنها را قطع نمی‌کند.

شرکای توتال در پروژه نفت عراق
توتال در حال حاضر چهارمین «ابرکمپانی» جهان است. تولید روزانه نفتش همین الآن از بسیاری کشورهای عضو اوپک بیشتر است! ویژگی این کمپانی، سیار بودن امکانات آن برای کشف نفت تا صادرات و فروش آن است!

این کمپانی نه تنها در امر اکتشاف، استخراج و فروش نفت، یک ابرقدرت محسوب می‌شود بلکه در امر فرآوری و پالایشگاه‌داری و فروش بنزین و جایگاه‌داری هم یک «ابر قدرت»! به حساب می‌آید. آخرین آمار پالایشگا‌های توتال در سطح جهان حدود 27پالایشگاه بوده که در 5قاره جهان گسترده‌اند. سهام توتال در بورس نیویورک یکی از جذابترین‌هاست!
برخی از مهمترین سهامدارانش هم دویچه بانک و وزارت خزانه‌داری فرانسه است! با این مقدمات، هر بقالی می‌توانست هنگام قرارداد بستن با توتال، با نگاهی به این اطلاعات عام و قابل دسترس توتال دریابد که توتال هم مانند سایر «ابرکمپانی » های غربی، یک موی تنفس در فضای تجاری غرب را به صدخم گیسوی امثال آخوندها و میادین نفتی‌شان نخواهد داد!
حالا چگونه آخوندها و علی خامنه‌ای و حسن روحانی به این نتیجه رسیده‌ بودند که می‌توانند صندوق صندوق پول از آمریکا بگیرند و خرج بهم زدن بازار‌های غربی در منطقه نفت‌خیز عربی کنند و صدای کسی هم در نیاید، این آن بخش ناگفته قراردادیست که آنها با اوباما بستند و الآن تقش در آمده است!
بی‌خود نیست که در نماز جمعه 26آبان 96 آخوندها از تهران گرفته تا دلیجان! و باشت! و اهواز، پاچه توتال را گرفته و به ناله و نفرین کردن توتال پرداخته‌اند!
نگاهی به برخی از خطبه‌های نمایش جمعه این هفته آخوندها، خالی از لطف نیست:
آخوند حسینی همدانی در نمایش جمعه کرج: «دیدید همین شرکت توتال فرانسه که در کاربلدی و توان او هم کلی اغراق کردند و توان نیروهای متعهد و متخصص داخلی را نادیده گرفتند و با او قرارداد بستند، همین یکی دو روز گذشته “دبّه” کرده و گفته برای انجام پروژه نفتی با ایران، باید از آمریکا اجازه بگیریم! حال در همین فضا، آقایان می‌گویند به‌جای آمریکا با اروپا قرارداد ببندیم. از تاریخ پند بگیرید! برجام را فراموش نکنید!».
آخوند کرامتی - نمایش جمعه دلیجان: «شرکت توتال هم که در بیش از ۵۰درصد از قرادادهای نفتی کشور شریک است اخیراً اعلام کرده است که با اجازه آمریکا قرارداد را اجرایی می‌کند که این موارد همه بیانگر این است که آمریکا و هم‌پیمانانش هیچگاه قابل اعتماد نیستند!».
آخوند علی قابل - نمایش جمعه قزوین: «به‌رغم همه وعده‌ و وعیدها، توتال اعلام کرد اگر آمریکا تحریم‌ها را سفت بگیرد ما در قرارداد گازی خود با ایران، تجدیدنظر می‌کنیم! این یعنی این‌که سر هیچ قولی نیستند چرا ما باید وعده و قول این‌ها را بپذیریم؟ چرا باید هر چه که داریم در طبق اخلاص بگذاریم؟».
آخوند عبودی - نمایش جمعه باشت ۲۶آبان: «مردم را با این قراردادهایشان بیچاره کردند و پول بیت المال را هدر می‌دهند! قرارداد ۲۵ساله با شرکت توتال بسته‌اند ولی این شرکت منتظر جواب آمریکا است!
آقای زنگنه... سرمایه‌های کشور را اینگونه به باد ندهید!
اگر از دست غرب خلاص شویم از دست غرب‌زده‌ها خلاص نمی‌شویم».
آخوند جزایری در نمایش جمعه اهواز ۲۶آبان: «شرکت توتال در قراردادهای نفتی ۲۰سال گذشته، به ایران خیانت کرد!».
با این حساب باید در هفته بعد، منتظر کفن و دفن قرار داد آخوندها با توتال بود! به شرطی که آخوندها از این جنازه دل بکنند.











-------------------------------------------

Comments

Popular posts from this blog

ترانه‌ای از دلنیا رزازی(دڵنیا رەزازی)وفیلمی بسیار تکاندهنده از لحظه وقوع زلزله کرمانشاه

بسیار زیباست دنیا را از یک زاویه ی دیگر ببینیم!!!