آیا جنگی دیگر در خاورمیانه در راه است؟!و مقاله ای در این رابطه

آیا جنگی دیگر در خاورمیانه در راه است؟!
آیا نظام به چهل سالگیش میرسد؟
 آیا آمریکا در این جنگ مستقیما وارد میشود؟
ولیعهد عربستان اخیرا گفته بود نمی خواهیم در منطقه خاورمیانه یک هیتلر دیگری سر برداردو این موضعگیری بازتاب زیادی دررسانه های کشورها داشت که خلاصه ای از آنها را در کلیپ آورده ایم لطفا حتما ببیند خیلی خوب است و منتشر کنید
و حالا ببینم چرا رژیم با این همه مشکلات در جامعه دست به این کارها و جنگ افروزی در کشورهای منطقه میزند
پرده های جنگ افروزی های ایران در منطقه توسط دست اندرکاران بالا رفت- قسمت اول
http://bit.ly/2joYirG
فایده های جنگ را بگویید؟ شاید در وحله اول این سوال خنده دار و به نظر برسد که مگر میشود جنگ و آدمکشی فایده هم داشته باشد، مگر میشود ترس و یاس و بی خانمانی هزاران مفقود و معلول و ویرانی فایده هم داشته باشد تنها در صلح و آرامش است که پیشرفت میسر است و تنها در صلح است که... حق با شماست اما این موضوع از بعد دیگری امروز بررسی میشود بنا براین کمی دقیق تر به یکسری موضوعات با هم نگاهی می اندازیم:

بسیاری جنگ هشت ساله ایران و عراق را مطلع هستند ولی نمی‌دانند آن جنگ 8ساله چرا و چگونه شروع شد و چرا بیش از 2میلیون کشته و معلول بر جای گذاشت؟ هر چند در عصر ارتباطات پی بردن به علل بروز آن جنگ شوم با نگاه به عوامل مؤثر آن و بررسی اظهارات دست‌اندرکاران آن چندان مشکل نخواهد بود. اما ببینیم خود دست اندر کاران چه میگویند:

محمد علی جعفری از فرماندهان سپاه پاسداران در نشست خبر سپاه در مورد فواید جنگ گفت: ممکن است که وقتی یک تهدیدی برای یک کشور شکل میگیره نظر این باشه که ما باید ابتدا وارد شده و با آن بجنگیم و آن را در نطفه خفه کنیم این واقعی نیست و واقعیت نداره و معلوم نیست که این کار به صلاح باشه و این اتفاقاتی که ظرف این چهار پنج سال توی منطقه افتاد در واقع یک پیامدهایی داشت که باعث بوجود آمدن جبهه مقاومت شد «ممکنه ما در ابتدا بگیم خب وقتی یک تهدیدی شکل می‌گیره همون ابتدا باید مقابله بشه ممکنه این اصلاً درست نیست یعنی انتظار این اصلاً درست نیست یعنی مثلاً همین شکل‌گیری داعش بگیم داعش وقتی میخواد شکل بگیره باید در نطفه خفه می‌شد اصلاً این نه واقعیت داره... و نه معلوم نبود که همین به صلاح باشه چون همین شکل‌گیری داعش و این اتفاقاتی که ظرف 4-5سال توی منطقه افتاد در واقع خود این چون یک پیامدهایی داشت این جنگ با داعش، این جبهه مقاومت، این سازماندهی شدن مردم منطقه در کشور سوریه در کشور عراق و نیروهای دیگه که از کشورهای دیگه اومدن برای جنگ با داعش اینها جبهه مقاومتو توسعه داد».

ترجمه حرفهای ایشان این است که: درست نبود قضیه داعش در همان نطفه خفه شود، کش دادن آن جنگ، باعث شد که جمهوری اسلامی بتوانند دخالت خود در کشورهای سوریه و عراق را به شکل سیستماتیک و در پوش داعش، پیش ببرند و مزدوران خود را سازماندهی کنند.

در جنگ ایران و عراق هم می‌گفتند جنگ مائده الهی است! مائده‌ای که 38سال بعد جواد منصوری از بنیانگذاران سپاه در مصاحبه‌یی در سال 96 با سیمای میلی در این باره‌ بیشتر توضیح داد و گفت: البته این رو هم بهتون بگم، اگر جنگ نشده بود من فکر می‌کنم انقلاب اسلامی از بین رفته بود، من اعتقادمه و جنگ بود که انقلاب اسلامی رو سازمان داد، قدرت داد، تجربه داد، روحیه داد و موقعیت داد، خیلی ما نتایج جنگ برامون عالی بود، عالی بود، با جنگ بود توانستیم ضدانقلاب داخل رو سرکوب کنیم، گروهکها رو سرکوب کنیم.

جواد منصوری در توصیف شرایط آن روزگار می‌گوید: یک بحران بزرگ تو تهران داشتیم این یادتون نره، غوغایی بود... . انواع و اقسام فتنه‌ها بود... عرض کنم عناصری بودن تو ارتش و ژاندارمری برای ما کارشکنی می‌کردن، حتی عناصری بودن تو دستگاههای اداری کارشکنی می‌کردن و خیلی مسائل بوده... (مصاحبه با جواد منصوری در برنامه گرا 13مهر 1396)
سخنان این دو فرمانده سپاه به اندازه کافی گویاست و نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد.
جواد منصوری از فایده جنگ در آن سالها برای سرکوب داخلی میگوید.
محمدعلی جعفری از نقش داعش برای سرکوب انقلاب‌های مردم منطقه و توسعه تروریسم در منطقه حرف می‌زند.
سالها پیش شمخانی این موضوعات را به شکل ساده تری گفته بود:(سیمای میلی شهریور سال 1393به‌مناسبت سالروز جنگ) «می‌دونید ما یک جریانی در داخل کشور داشتیم، به اسم تظاهرات دیپلمه‌های بیکار توی استانها، تظاهرات زنان علیه حجاب، سرازیر شدن سلاح به ایران، گرفتن منبع، خوب اینها به پروسه‌یی می‌رسید، شاید اگر تعطیل نمی‌شد، اون پروسه‌ها قبل از جنگ به نتیجه می‌رسید».

http://bit.ly/2ABvUxp
پرده های جنگ افروزی های ایران در منطقه توسط دست اندرکاران بالا رفت- قسمت دوم
http://bit.ly/2joYirG
داستان جنگ هشت ساله همین بود! داستان جنگها و مداخلات فعلی هم با همان تئوری است. مساله داخلی همان است که بود نارضایتی و سرکوب نارضایتی ها و راه درمانش را هم که خوب تشخیص داد و پیش رفت و سرپوش گذاشت یعنی با یک بحران بحران داخلی را پوشاند.حالا هم مساله همان است، وآتش جنگهای منطقه‌یی که یکی پس از دیگری افروخته میشود به همان دلیل قبلی است سرپوش نارضایتی های داخلی، همیشه بحرانهای داخلی با یک خونریزی پنهان و در پرده فرو میرود. یک روز عراق، یک روز سوریه و امروز هم یمن.
اگر آن سالها کمی پوشیده حرکت میکردند و جنگ و صدور بحران را در لفافه دفاع از خود پنهان میکردند امروز اما پرده ها را خودشان کنار میزنند و آمار میدهند:
گاهی به برخی نکات مطرح شده در نماز جمعه‌های هفته اول آذر ۹۶، رونمایی از همین پروژه ضدملی در ابعاد منطقه‌یی است.
یعقوب علی نظری از فرماندهان سپاه در نماز جمعه مشهد: شما به‌خوبی شاهد هستید که بسیج ملل اسلامی یک پس از دیگری در حال شکل‌گیری است. بر همین مبنا با تکیه بر همین مولفه‌ها و عناصر موثر، بسیج مردم عراق، بسیج مردم سوریه، حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین، انشاالله بسیج یمن، یکی پس از دیگری، ما طولی نخواهد کشید… و در حین حال تشکیلات بسیج را گسترش بدیم و این می‌شود قاعده کار، اگر قاعده وسیع بود می‌تواند قله بلندتر ترازهای متعدد به‌سمت نقطه نهایی ایجاد بکند.
موسوی جزایری امام جمعه اهواز: ده‌هزار بسیجی از عراق… ده‌هزار نفر نیز از افغانستان، پاکستان و… یک ارتش اسلامی بین‌المللی در آنجا شکل گرفت. فرماندهی و مستشاری این حرکت برعهده سردار سلیمانی بود و از ایران حدود دو سه هزار نفر رزمنده آنجا بودند.
نکته جالب اینجاست که از خود ایران به عنوان مقر اصلی این ایده تنها سه هزار پاسدار بازنشسته سپاه حضور دارند و بقیه از نیروهای کشورهای منطقه هستند. و این مولفه به خوبی نشان میدهد که بنیانگزاران این تئوری چقدر در مملکت خودشان ایزوله و ترد شده هستند و تنها میتوانند با موج پناهندگان بیکس و کاری که هیچ پناهی ندارند منویات خود را پیش ببرند.
اکنون دنیا در بهت دیدار پدیده‌یی است که از جنگ و مرگ دیگران برای استمرار حیات خود ارتزاق می‌کند.

http://bit.ly/2ABvUxp





صحبت های گینگیریچ مشاور رژیس جمهور


Comments

Popular posts from this blog

ترانه‌ای از دلنیا رزازی(دڵنیا رەزازی)وفیلمی بسیار تکاندهنده از لحظه وقوع زلزله کرمانشاه

بسیار زیباست دنیا را از یک زاویه ی دیگر ببینیم!!!